Як Стоунхендж став космічним навігатором?

Автор TechDude

Категория: Все інше, Наука та Космос

На перший погляд Стоунхендж здається лише купою важких (до 50 тонн) замшілих каменів — впорядкованих, але примітивно обтесаних і пошарпаних століттями. Настільки поверхневе думку було б великою помилкою. Адже за довгі роки дослідження комплексу вчені змогли розповісти про будівництво такі подробиці, що сучасна наука на тлі пізнань самих будівельників — просто баловство в пісочниці… Перш, ніж поставити собі питання, яка ж з найдавніших цивілізацій звела Стоунхендж, запитаємо себе : що ми знаємо про його практичному застосуванні?

Стоунхендж розташований на просторах Солсберійській рівнини в англійському графстві Уїлтшир, приблизно в 137 кілометрах на північний захід від Лондона. Здавалося б, звичайна зелена галявина. І знову немає: це галявина 51 ° 17 \ ‘північної широти. Тут кут між азимутами місячного і сонячного напрямків становить майже точно 90 °, що особливо важливо для спостережень за поведінкою небесних тіл ( нагадаємо : азимут — дуга математичного горизонту, що зв’язує точку півдня з вертикальним кругом світила ). Щоб відшукати цю широту, потрібно було присвятити багато десятиліть спостереженнями та аналізу перетинає всю Британію меридіана.

У 1965 році Джеральд Хоукінс довів, що Стоунхендж імітує карту неба — принаймні, яким воно було 12-30 тисяч років тому. Камені, утворені ними арки і заповнені подрібненим крейдою ями, за якими перекладали камені -пам’ятки, служили не просто покажчиками сторін світу — вони відзначали азимути всіх найважливіших положень Сонця і Місяця. Астроном Фред Хойл, який вивчав геометричні особливості Стоунхенджа, дійшов висновку, що стародавні культури визначили для себе дні сонцестояння і рівнодення, тривалість сонячного року і орбітальний період Місяця. За допомогою цієї кам’яної обсерваторії вони вели точний календар, могли пророкувати терміни проведення землеробських робіт, сонячні і місячні затемнення.

Джеральд Хоукінс назвав Стоунхендж « обчислювальною машиною кам’яного століття » — і це не дивно, адже комплекс побудований з урахуванням астрономії, математики і її просторової «записи » у вигляді геометричних фігур. У плануванні обсерваторії прихований 11 -кутник, який може бути знайдений за допомогою своєрідного астрономічного ключа — «місячного кута », утвореного граничними азимутами відмін Місяця в дні до і після рівнодення на широті Стоунхенджа. «Місячний кут » ділить коло на 22 частини, а після подвоєння дає 11 -кутник. При цьому сторона 22 -кутника сім разів укладається на діаметрі, тому через нього в Стоунхенджі виражено число Пі, тобто відношення довжини кола та її діаметра двома цілими числами ( 22:7 = 3,14 ).

Комплекс включає в себе не тільки кам’яні кільця, але і кола у вигляді рову і валів. При цьому їх діаметри ставляться так само, як і діаметри Землі і Місяця. У 1998 році за допомогою комп’ютерних технологій вчені- астрономи відтворили первісний вигляд Стоунхенджа і виявили, що перед ними — точна модель Сонячної системи в поперечному розрізі ! Відповідно до цієї моделі, вона складається не з 9, а з 12 планет: дві з них, на думку древніх, обертаються навколо Сонця слідом за Плутоном, а орбіта ще однієї знаходиться між Марсом і Юпітером.

Стоунхендж

Особливий інтерес, звичайно, викликає найближча до нас планета — та сама, яку греки охрестили Фаетоном. Але і міф про загибель сина Геліоса теж не за вуха притягнутий — якщо планета й існувала, то її спіткала та ж сумна доля. Астрономи виявили між орбітою Марса і Юпітера пояс астероїдів і кілька великих уламків ( Церера, Юнона, Веста, Паллада ). Існування Фаетона в минулому заочно підтверджує і формула Тіціуса — Боде, згідно з яким відстань планет від сонця і один від одного знаходяться в гармонійній прогресії. Єдиний « перепустку» планети за цією формулою знаходиться на відстані приблизно 2,8 а. е. від Сонця — якраз між Марсом і Юпітером. Що стосується дальніх планет -карликів, то виявити їх у районі поясу Койпера виявилося неважко — це Хаумеа і Макемаке.

Не дивлячись на те, що в існуванні 12 планет були переконані багато древніх народів, жодним з них до цих пір не вдавалося шокувати вчених настільки точним знанням поперечників планет і параметрів їх орбіт, які уособлює Стоунхендж.

Стоунхендж — не одинична споруда, а центр щільного комплексу історичних пам’ятників. Діаметр обсерваторії дорівнює 106 метрам. Збільшуючи це число в 60 разів, отримуємо полярний радіус Землі, а множачи на 60 у квадраті — середня відстань від Землі до Місяця. Від обсерваторії на північний схід веде алея з валів та ровів, довжина якої відповідає 60 радіусах Стоунхенджа — тобто за класичними канонами астрономії моделює середній радіус місячної орбіти числом земних діаметрів. Якщо прийняти алею за радіус кола, остання пройде ще через три архітектурні пам’ятки поблизу. Поєднавши все це лініями, отримаємо гігантську пентаграму, яка захоплює і всі інші довколишні архітектурні пам’ятники, пов’язуючи їх між собою лінійними і кутовими величинами.

Англійський історик і письменник Том Брукс після багаторічних розрахунків дійшов висновку, що Стоунхендж (подібно егоіпетскім і мексиканським пірамідам, тибетської горі Кайлас, Башті Диявола в штаті Вайомінг, кам’яним божкам на острові Пасхи та ін ) є частиною гігантської навігаційної системи. В її основі лежить число 60 — числове вираження будь-якого кута рівностороннього трикутника, в тому числі і піраміди. Особливі споруди по всьому світу утворюють подібні трикутник, а вершина кожного з них вказує на сусідні.

Стоунхендж виявився «міцним горішком », адже чим більше ми про нього дізнаємося — тим виразніше відчуваємо власне невігластво. Хто ж міг створити щось настільки грандіозне ? Коли це сталося ? Чому ми про все забули і не відаємо власної історії ?

6 Октябрь 2013

6 коментарів
  1. Яков:

Может это и что-то значит?! Но мне кажется что людишки просто строили что на что-то похожее. Как таскали глыбы? Ну человек и сейчас может придумать как кучей народа их потаскать. Хотя чем Бог не шутит, может все таки есть что-то помимо нас.

2. Александр:

Стоунхендж всегда был интересным и загадочным местом. Возможно, мы еще не до конца поняли его предназначение. Может быть, это даже отголосок внеземных цивилизаций.

3. Матвей:

Пиздец блять бред насколько я знаю он был алтарём язычьников ничего подобного что тут почьти никак несвязано с ним просто глупые выдумк пиздец блять!

4. Денис:

Интересный потому что один из самых знаменитых археологических памятников в мире, Стоунхендж состоит из кольцевых и подковообразных сооружений.Регион Европа и Северная Америка, жаль у нас таких нету в регионе .

5. Андрей:

Впервые прочитал такой детальный материал о этом удивительном строении. Можно к этому относиться по разному, но как мне кажется мы со своей развитой цивилизацией еще и близко не доросли для понимания подобных строений. Наши знания очень поверхностны и мы даже не можем понять очевидные вещи- не то чтоб что то подобное самим придумать! Думаю до разгадки еще очень далеко. А во всякое неземное происхождение я не верю- это сказки для тех кому так легче жить!

6. Алексей:

Я вот с Яковом согласен, мы сегодня тоже строим что-то на что-то похожее. Про100 народ развивается с каждым веком!

Оставь свой комментарий!

Про блог
TechDude.Blog – персональний блог, который не имеет одной конкретной тематики. Тут вы найдете интересные и полезные статьи про: интернет, гаджети, музику, видео, спорт, искусство, web и социальные сервисы.
Надеемся, что Вам понравиться!
Подпишитесь на обновления блога и получайте свежие новости на свой E-mail. Введите свей e-mail тут:

Флаг
Розмовляй українською!
Якщо вважаеш потрібним зберегти українську мову – просто розмовляй українською. УкрЦентр