Що за слово, Галактика?

Автор TechDude

Категория: Наука та Космос

Нічне небо перетинає широка неяскраво світиться смуга, яку люди назвали Чумацьким (тобто «молочним») Шляхом. Що ж являє собою Чумацький Шлях? До винаходу телескопів відповісти на це питання було неможливо. Ситуація змінилася тільки в 1609 році, коли італієць Галілео Галілей власними руками сконструював підзорну трубу і навів її на небо. Він виявив, що Чумацький Шлях складається з безлічі зірок, які для неозброєного ока зливаються в суцільну білу смугу.

Відкрите Галілеєм величезне скупчення зірок астрономи назвали галактикою (греч. galaktikos — «чумацький»). Розмірковуючи про її формі, вони прийшли до правильного висновку, що галактика повинна нагадувати плоску тарілку. Ми бачимо Чумацький Шлях у вигляді смуги, тому що Сонце знаходиться не в центрі цього гігантського зоряного скупчення, і ми дивимося на нього як би з торця.

Пізніше вчені визначили, що наша галактика має форму лінзи і включає близько 200 мільярдів зірок. Відстань від Сонця до її центру становить приблизно третину галактичного діаметру. Галактика повільно обертається, Сонце робить повний оборот навколо її центру за 250 мільйонів років. Наднові зірки спалахують у межах нашої галактики раз на 300 років, а от чорних дір («згаслих» масивних зірок) в ній повинно бути багато — близько 100 мільйонів.

Для вимірювання гігантських космічних відстаней кілометри підходять погано. Замість них астрономи використовую таку величину, як світловий рік — тобто відстань, яку долає світло протягом року. Промінь світла рухається зі швидкістю 300 тисяч кілометрів на секунду. Неважко підрахувати, що світловий рік становить приблизно 9500000000000 кілометрів (трильйон — тисяча мільярдів). Діаметр галактики оцінюється в 97500 світлових років. Люди можуть мати справу з такими цифрами на папері, але навряд чи людська уява в змозі власні очі уявити подібні гігантські відстані.

Зірки розподілені в галактиці нерівномірно. У її центрі відстань між зірками менше, ніж по краях. До того ж в галактиці існують півтори сотні кульових скупчень зірок. Діаметри таких скупчень можуть становити від 15 до 600 світлових років, а число зірок в кожному з них може доходити до мільйона.

Наша галактика включає не тільки зірки. Вона містить і гігантські газопилові хмари. Вони є своєрідною «колискою», в якій народжуються нові зірки. Деякі подібні хмари мають значної температурою і тому видно в телескопи. Гігантську туманність в сузір’ї Оріона можна розглянути навіть неозброєним оком. Вона знаходиться біля середньої зірки, що утворює «меч» велетня Оріона. Холодні газопилові хмари поглинають світлові промені і тому виглядають як чорні провали. Одне з таких чорних хмар, розташоване в небі Південної півкулі, також помітно неозброєним оком. Моряки назвали його Вугільним Мішком.

Галактика, в яку входить наше Сонце, — не єдина у Всесвіті. На початку XX століття в США в обсерваторії Маунт-Вільсон був побудований найбільший телескоп того часу. Діаметр його дзеркала досягав 2,5 метрів. Коли американський астроном Едвін Хаббл навів його на знамениту Туманність Андромеди, він виявив, що це слабо світиться цятка є далекою галактикою! Незабаром були відкриті й інші галактики. Їх кількість в нашому Всесвіті оцінюється мільярдами. Відкриття Хаббла розсунуло кордону осяжній всесвіту, яка відразу збільшилася в нашому сприйнятті в тисячі разів.

13 Июнь 2013

4 коментарі
  1. Григорий:

Млечный Путь или Чумацкий Шлях, это на самом деле видимая часть нашей Галактики., где наша Солнечная система находится с краю. Не забуду никогда, как мы с братком Лёшей лёжа ночью на стоге сена часами смотрели на Млечный Путь. Лежали широко раскрыв глаза и представляли, кто там наверху ещё живёт? Какие неведомые Миры прячутся за молочной пеленой?

2. Интересная эта наука — астрономия. Сколько лет изучает, например туже Галактику., и все равно еще остается столько неизведанного

3. Санька:

Как много еще предстоит узнать нового человечеству о тайнах космоса. Нам, ведь, открыта только малая часть. Но, со временем, ученые будут узнавать все новые и новые тайны галактик.

4. Женя:

Галактика это безкрайные, не изведаные просторы. Человечеству еще много предстоит сделать открытий. Ведь там так много красивого.

Оставь свой комментарий!

Про блог
TechDude.Blog – персональний блог, который не имеет одной конкретной тематики. Тут вы найдете интересные и полезные статьи про: интернет, гаджети, музику, видео, спорт, искусство, web и социальные сервисы.
Надеемся, что Вам понравиться!
Подпишитесь на обновления блога и получайте свежие новости на свой E-mail. Введите свей e-mail тут:

Флаг
Розмовляй українською!
Якщо вважаеш потрібним зберегти українську мову – просто розмовляй українською. УкрЦентр